DETAYLI BİLGİ İÇİN: https://sem.ankarabilim.edu.tr/tr/egitimler/is-plani-sertifika-programi-18122020


İŞ PLANI SERTİFİKA PROGRAMI

AMAÇ:

Türkiye’de yeni kurulan işletmelerin;

                               %24’ünün iki yıl içerisinde,

                               %51’inin dört yıl içerisinde ve

                               %63’ünün altı yıl içerisinde kapanmaktadır.

Bunun en önemli nedenlerinden biri bu şirketlerin bir İş Planı olmamasında yatar. İş Planı, bir şirketin geçmişini, gelecek için vizyonunu ve bu vizyondaki hedeflere varmak için uygulayacağı planları anlatan çok önemli bir stratejik planlama dokümanı (aracı) ve şirketinizin yol haritasıdır. Yol haritası belirlenmemesi halinde gidecek yol da bilinmez.

Bu programın amacı girişimcilere ve KOBİ’lere İŞ PLANI’nın yararlarını anlatarak nasıl yapılacağını uygulamalı bir şekilde göstermektir.

YÖNTEM:

İşlenecek konular aşağıda belirtilmiştir. Katılımcılar, ya hayali bir şirket ya da çalıştıkları şirketin iş planını hazırlayarak uygulamalı bir şekilde programı tamamlayacaklardır.

Programı başarılı bir şekilde tamamlayan her katılımcının kendi hazırladığı bir iş planı olacaktır.

SÜRE:

2’şer saatlik 5 bölümden oluşan bu programın tüm süresi 10 saatir.

KATILIMCI SAYISI:

Programın başarılı bir şekilde yürümesi için her grupta 20 katılımcıdan fazla olmamalıdır.

İŞLENECEK KONU BAŞLIKLARI:

İŞ PLANINA GİRİŞ VE ÖN HAZIRLIKLAR

Girişimcilerin ve KOBİ’lerin Genel Hataları

Şirketlerin Kapanma Sebepler,

Fizibilite Çalışması

İş Modeli

İş Olanı

İŞ PLANI NEDİR?

Kimin Tarafından Hazırlanır?

Kimi İçin Hazırlanır

ŞİRKET TANITIMI            

Şirketinizin Adı ve Bulunduğu Yer

Şirketin Hukuki Yapısı ve Ortaklarına İlişkin Bilgiler

Şirketin Tarihçesi, Gelişim Safhaları ve Önemli Dönüm Noktaları

Ürün ve Hizmetlerinizin Tanıtımı            

İçinde Yer Aldığınız Endüstrinin Tanımı

Şirketin Finansmanı

VİZYON & MİSYON

Misyonunuz Vizyonunuzu Destekliyor Mu?

HEDEF PAZAR

Pazar Araştırması           

REKABET

Rekabet Türlerinin Tanımlanması

Rakiplerin Tanımlanması

Rakiplerin Pazar Paylarının Değerlendirilmesi

Rekabet Sıralaması

Rekabet Gücünüzün Belirlenmesi         

Pazara Girişteki Güçlükler ve Zamanla Ortaya Çıkması Olası Rakipler

PAZARLAMA VE SATIŞ PLANLARI

Pazarlama ve Satış        

Pazarlama Mesajının Özetlenmesi        

Pazarlama Araçlarınızı Belirleyin              

Pazarlama ve Satış Stratejilerinize Ekleyebileceğiniz Şeyleri Belirleyin.

Satış Ekibinizin Tanıtımı               

FAALİYETLER

Faaliyetlerinizin Önemli Olanlarını Belirleyin      

Faaliyet Alanlarındaki Avantajlarınız

Faaliyetleriniz Zaman İçinde Nasıl Bir Değişim Gösterebilir?

YÖNETİM YAPISI            

Kilit Personel   

Zaman İçinde Yönetici İhtiyaçlarınız       

Personel Yapısı               

Yönetim Kurulu

Danışma Kurulu

Danışmanlar     

ZAMAN İÇİNDE BEKLENEN GELİŞMELER

Uzun Dönemli Planlar

Varmak İstenilen Hedeflerin Belirlenmesi

Risklerin Değerlendirilmesi

Çıkış Stratejileri (Exit Strategy)

Çıkış Stratejilerinin Belirlenmesi

FİNANSAL ANALİZLER

Nakit Akım Tablosu

Proforma Bilanço

Proforma Kar Zarar

TARİHLERİ
 6, 8, 11, 13, 15 Ocak 2021

 20:30 – 22:30

 450,00 TL (KDV Dahil)

TR89 0001 5001 5800 7310 5381 70 - Hesap Adı: Ankara Bilim Üniversitesi



 Okunma Sayısı : 726         29 Aralık 2020